Dåbsservietter

Dåb servietter

Dåbsservietter i Hirtshals og Emmersbæk kirker :

Velkommen i et fællesskab, hvor vi gerne vil sætte fokus på det højtidelige øjeblik, hvor et barn bliver døbt, og med dåbsservietten give barnet og familien et varigt minde om dagen.

Tanken er, at der i dåbsservietten er indstrikket / hæklet kristne symboler som fisk, kors, døbefont, kirker osv.

Ved dåben ligger dåbsserveitten på døbefonten, og præsten tørrer barnets hoved med den. Efterfølgende får barnet dåbsservietten med hjem sammen med et dåbslys og en børnebibel til minde om dåben.

Dåbsservietterne opbevares i en smuk æske, og kirketjeneren gør dåbsservietten klar til hver dåb.

Har du lyst til at fremstille en dåbsserviet, kan du få udleveret mønstre og garn og få vejledning til at komme i gang.
Ordningen administreres af børne- og diakonimedarbejder Bente Nedergaard, tlf. 51 670 673.

Dåb servietter